Klachten

Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de werkwijze van het IGC, over een behandelaar of over de inhoud van een behandeling. Wij  doen er uiteraard alles aan om het niet zover te laten komen. Maar mocht dat toch het geval zijn, dan kun je een klacht indienen.

Als je een klacht hebt, laat het ons dan alsjeblieft weten. Wij willen hem graag samen met jou oplossen. Bovendien leren we ervan: we gebruiken de klacht om onze dienstverlening te verbeteren.

Zo dien je een klacht in

  1. Download hier het klachtformulier en vul het in. Met jouw informatie kunnen we de klacht zo duidelijk mogelijk krijgen.
  2. We overleggen en bekijken of we samen tot een goede oplossing kunnen komen.
  3. Komen we er niet uit, dan kun je je wenden tot het Klachtenloket Zorg. Hier krijg je gratis informatie en advies. Het loket kan ook een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen die gaat bemiddelen tussen jou en het IGC. Meer informatie vind je hier: www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg.
  4. Ben je nog altijd niet tevreden, dan kun je de Geschillencommissie Zorg Algemeen inschakelen. De kosten hiervan zijn € 52,50. Als je in het gelijk gesteld wordt, krijg je dit bedrag terug van het IGC.
    De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend, daar kun je niet tegen in beroep gaan. Meer informatie vind je hier: www.degeschillencommissiezorg.nl.
  5. Ben je het niet eens met de uitspraak van de Geschillencommissie, dan kun je als je dat wilt naar de rechter stappen. Houd rekening met de kosten van een advocaat.
  6. Als je klacht gaat over een behandelaar of behandeling, kun je ook bij de beroepsvereniging van de behandelaar een klacht indienen en een tuchtrechtprocedure starten.

Wil je meer weten over het indienen van een klacht?

Scroll naar boven