De laatste Facebook posts van Integraal Gezondheids Centrum


Facebook Posts

Goede ondersteuning van ex-kankerpatiënten van groot belang.

Wie kanker heeft overleefd, is lang niet altijd genezen. Na een succesvolle chirurgische ingreep, chemokuur, radiotherapie of andere behandeling zijn er vaak nog tal van klachten, zowel lichamelijk als geestelijk.
In een gezamenlijk onderzoek pleiten de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) en het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) daarom voor meer aandacht voor de nazorg aan ex-kankerpatiënten.

Het Integraal Gezondheids Centrum voorziet al jaren in deze ondersteuning. Centraal daarin staat een integrale toepassing van behandelingen, op basis van een goede diagnose van welke systemen in het lichaam niet meer goed meewerken sinds iemand genezen verklaard is.
De diagnose omvat een test met onder meer een EEG-onderzoek en onderzoek van een fysiotherapeut naar fysieke over- en onderbelasting. Daarnaast kijken we met behulp van de VEGA (vegetatieve reflextest) of er sprake is van voedingsproblemen. Met deze benadering kunnen we voor iedereen een behandeling op maat samenstellen.

Heb je behoefte aan ondersteuning?
www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/ Contact met ons opnemen.
Heeft een van je vrienden iets aan deze tip? Deel hem dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina
... See MoreSee Less

Goede ondersteuning van ex-kankerpatiënten van groot belang.

Wie kanker heeft overleefd, is lang niet altijd genezen. Na een succesvolle chirurgische ingreep, chemokuur, radiotherapie of andere behandeling zijn er vaak nog tal van klachten, zowel lichamelijk als geestelijk.
In een gezamenlijk onderzoek pleiten de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) en het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) daarom voor meer aandacht voor de nazorg aan ex-kankerpatiënten. 

Het Integraal Gezondheids Centrum voorziet al jaren in deze ondersteuning. Centraal daarin staat een integrale toepassing van behandelingen, op basis van een goede diagnose van welke systemen in het lichaam niet meer goed meewerken sinds iemand genezen verklaard is. 
De diagnose omvat een test met onder meer een EEG-onderzoek en onderzoek van een fysiotherapeut naar fysieke over- en onderbelasting. Daarnaast kijken we met behulp van de VEGA (vegetatieve reflextest) of er sprake is van voedingsproblemen. Met deze benadering kunnen we voor iedereen een behandeling op maat samenstellen.

Heb je behoefte aan ondersteuning?  
https://www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/ Contact met ons opnemen.
Heeft een van je vrienden iets aan deze tip? Deel hem dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina

Comment on Facebook

ja het wordt zwaar onderschat!

Fit en vitaal door meer bewegen

Heb je lang niet gesport en wil je dat nu weer gaan doen? Ben je aan het revalideren? Wil je vitaal blijven ondanks een fysieke beperking? Bewegen is het antwoord.

Dat heeft niet alleen een gunstig effect op je lichamelijke conditie, maar ook op je conditie. Niets is zo goed voor je brein als je hart regelmatig even extra aan het pompen te zetten en je bloedvaten even voor meer doorstroming te laten zorgen.

Er zijn tal van manieren om weer in beweging te komen. Het beste resultaat bereik je uiteraard onder professionele begeleiding. In de beweeggroepen van het IGC leer je van een therapeut en een gecertificeerde beweegcoach hoe je op een correcte manier beweegt.

Onze (nordic) wandelsportsessies omvatten ook aanvullende oefeningen om de algemene fitheid en vitaliteit te verbeteren. Dat alles onder het motto ‘passend grenzen verleggen, zonder te forceren’.

Ik wil weer vit en vitaal zijn. Contact met ons opnemen www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina.
... See MoreSee Less

Fit en vitaal door meer bewegen

Heb je lang niet gesport en wil je dat nu weer gaan doen? Ben je aan het revalideren? Wil je vitaal blijven ondanks een fysieke beperking? Bewegen is het antwoord. 

Dat heeft niet alleen een gunstig effect op je lichamelijke conditie, maar ook op je conditie. Niets is zo goed voor je brein als je hart regelmatig even extra aan het pompen te zetten en je bloedvaten even voor meer doorstroming te laten zorgen.

Er zijn tal van manieren om weer in beweging te komen. Het beste resultaat bereik je uiteraard onder professionele begeleiding. In de beweeggroepen van het IGC leer je van een therapeut en een gecertificeerde beweegcoach hoe je op een correcte manier beweegt.
 
Onze (nordic) wandelsportsessies omvatten ook aanvullende oefeningen om de algemene fitheid en vitaliteit te verbeteren. Dat alles onder het motto ‘passend grenzen verleggen, zonder te forceren’.

Ik wil weer vit en vitaal zijn. Contact met ons opnemen https://www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina.

Comment on Facebook

Ik ben idd met een multidisciplinair revalidatietraject bezig, en moet ook nadenken hoe ik verder ga als dit afgelopen is. Wil sowieso meer gaan bewegen dan ik hiervoor deed. 😊

Top dat je je verder wilt ontwikkelen. Voor het vervolg heb je altijd meerdere keuzes. Een keus voor ons, het IGC, betekent dat je op het gebied van beweging, souplesse, pijnbestrijding, maar ook houding en voeding ondersteuning kaan krijgen. Niets is verplicht, maar het gaat om de mogelijkheden. Succes met de laatste eindjes in je huidige traject. Groet, Petra Lambert

Zeven tips tegen hooikoorts

De lente is begonnen, het voorjaar zit in de lucht. Je kunt het soms bijna ruiken. Helaas zit er nog meer in de lucht: pollen. Oftewel stuifmeel. Zo’n 20% van de mensen in Nederland is daar niet blij mee. Ze krijgen er acute hooikoortsaanvallen van, met klachten als niezen, een pijnlijke en jeukende neus, rode ogen met branderig gevoel en hoofdpijn.

Kun je daar wat tegen doen? Zeker. Wij hebben tienhandige tips voor je op een rijtje gezet. Probeer ze eens. En geniet meer van de lente.

• Met vaseline rond je neus zorg je er voor dat pollen blijven plakken.
• Bescherm je ogen door een zonnebril te dragen.
• Ga als het even kan naar buiten als het net heeft geregend, de lucht is dan schoner en bevat minder pollen.
• Als je voor je gaat slapen een douche neemt, zijn de pollen uit je haren. Dat kan je nachtrust zeker ten goede komen.
• Houd ramen en deuren dicht. Of plaats horren die stuifmeel tegenhouden.
• Het helpt ook om wat vaker te stofzuigen.
• Blijf op de hoogte van hoeveel pollen er in de lucht zitten. Daar zijn verschillende websites en apps voor.

Bij het IGC kunnen we je ook helpen met je hooikoortsklachten. Acupunctuur biedt een goede aanpak, ook als het hooikoortsseizoen al begonnen is.

Hulp bij hooikoorts? Contact met ons opnemen:
www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina.
... See MoreSee Less

Zeven tips tegen hooikoorts

De lente is begonnen, het voorjaar zit in de lucht. Je kunt het soms bijna ruiken. Helaas zit er nog meer in de lucht: pollen. Oftewel stuifmeel. Zo’n 20% van de mensen in Nederland is daar niet blij mee. Ze krijgen er acute hooikoortsaanvallen van, met klachten als niezen, een pijnlijke en jeukende neus, rode ogen met branderig gevoel en hoofdpijn. 

Kun je daar wat tegen doen? Zeker. Wij hebben tienhandige tips voor je op een rijtje gezet. Probeer ze eens. En geniet meer van de lente.

• Met vaseline rond je neus zorg je er voor dat pollen blijven plakken. 
• Bescherm je ogen door een zonnebril te dragen. 
• Ga als het even kan naar buiten als het net heeft geregend, de lucht is dan schoner en bevat minder pollen. 
• Als je voor je gaat slapen een douche neemt, zijn de pollen uit je haren. Dat kan je nachtrust zeker ten goede komen.
• Houd ramen en deuren dicht. Of plaats horren die stuifmeel tegenhouden. 
• Het helpt ook om wat vaker te stofzuigen.
• Blijf op de hoogte van hoeveel pollen er in de lucht zitten. Daar zijn verschillende websites en apps voor.

Bij het IGC kunnen we je ook helpen met je hooikoortsklachten. Acupunctuur biedt een goede aanpak, ook als het hooikoortsseizoen al begonnen is. 

Hulp bij hooikoorts? Contact met ons opnemen: 
https://www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina.

Comment on Facebook

Lisette van Mansum

Honing uit je omgeving met kaneel. Lekker met yoghurt..

Michael Biro Tessa Roffelsen

Slaap je slecht door de zomertijd?
Zondag 31 maart is het weer zo ver.
Zet je biologische klok gelijk.

Voor sommige mensen is de overgang naar de zomertijd veel ingrijpender dan ‘een uurtje korter slapen’. Het kan weken duren voor ze weer in het juiste bioritme zitten.

Ben jij zo iemand? Dan hebben we een mooie manier voor je om er zelf iets aan te doen: drukpuntmassage. Daarmee zet je je biologische klok gelijk en ben je binnen geen tijd gewend aan de zomertijd. Drukpuntmassage werkt trouwens ook goed tegen een jet lag en bij slaapproblemen door wisseldiensten.

Gratis instructie drukpuntmassage: www.integraalgezond.nl/biologische-klok.

Je kunt ook een afspraak voor een consult maken waarin we de behandeling stap voor stap samen doen.
Contact met ons opnemen
www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tip? Deel hem dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina
... See MoreSee Less

Slaap je slecht door de zomertijd? 
Zondag 31 maart is het weer zo ver.
Zet je biologische klok gelijk.

Voor sommige mensen is de overgang naar de zomertijd veel ingrijpender dan ‘een uurtje korter slapen’. Het kan weken duren voor ze weer in het juiste bioritme zitten. 

Ben jij zo iemand? Dan hebben we een mooie manier voor je om er zelf iets aan te doen: drukpuntmassage. Daarmee zet je je biologische klok gelijk en ben je binnen geen tijd gewend aan de zomertijd. Drukpuntmassage werkt trouwens ook goed tegen een jet lag en bij slaapproblemen door wisseldiensten. 

Gratis instructie drukpuntmassage: www.integraalgezond.nl/biologische-klok.

Je kunt ook een afspraak voor een consult maken waarin we de behandeling stap voor stap samen doen.
Contact met ons opnemen 
https://www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tip? Deel hem dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina

Comment on Facebook

Diny Geytenbeek ook toevallig

Onzinnig die zomertijd dit is de juiste tijd!

Afschaffen die zogenaamde zomertijd. Het duurt lang voor mijn biologische klok weer op orde is.

Heb de handelingen uitgevoerd en nu maar hopen dat ik morgen vroeg opgewekt uit mijn bed stap en de hele dag stralend door breng!

Die hamer kan ik me trouwens heel goed voorstellen!

Nee hoor! Heerlijk die zomertijd lekker zo laten,niks meer aan doen.

Gewoon rond die tijd n nachtdienst doen, niks aan de hand met dat ene uurtje 😄 #netwakker

Aan de slag in de tuin? Denk om je rug!

De tuin roept, er moet veel gebeuren. Snoeien, spitten, wieden en zaaien. Houd je rug daarbij goed in de gaten: zorg voor een goede werkhouding en zak door de knieën als je iets zwaars moet tillen.
Heb je aan het eind van de dag (of de volgende ochtend) toch rugpijn, dan kan je er met paar simpele oefeningen wat aan doen. Ze zijn gericht op je ‘core stability’, oftewel de kleine spieren in je hele romp, van je schouders tot je billen en ook je buikspieren.
Span je buik en je billen tijdens deze oefeningen en blijf dat doen. Maak nooit grote bewegingen maar juist kleine bewegingen.

• Ga op één been staan en houd dat steeds langer vol, zonder te wiebelen.
• Leun met je rug tegen de muur en zak een beetje richting zitstand. Houd dit steeds langer vol.
• Zet je handen tegen de muur, ga schuin staan en til een been op. Zak niet in maar houd je houding vast

Blijf je klachten houden, neem dan even contact op voor advies.
Rugpijn? Wij helpen je er vanaf.
Contact met ons opnemen
www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina
... See MoreSee Less

Aan de slag in de tuin? Denk om je rug!

De tuin roept, er moet veel gebeuren. Snoeien, spitten, wieden en zaaien. Houd je rug daarbij goed in de gaten: zorg voor een goede werkhouding en zak door de knieën als je iets zwaars moet tillen.
Heb je aan het eind van de dag (of de volgende ochtend) toch rugpijn, dan kan je er met paar simpele oefeningen wat aan doen. Ze zijn gericht op je ‘core stability’, oftewel de kleine spieren in je hele romp, van je schouders tot je billen en ook je buikspieren. 
Span je buik en je billen tijdens deze oefeningen en blijf dat doen. Maak nooit grote bewegingen maar juist kleine bewegingen.

• Ga op één been staan en houd dat steeds langer vol, zonder te wiebelen.
• Leun met je rug tegen de muur en zak een beetje richting zitstand. Houd dit steeds langer vol.
• Zet je handen tegen de muur, ga schuin staan en til een been op. Zak niet in maar houd je houding vast

Blijf je klachten houden, neem dan even contact op voor advies. 
Rugpijn? Wij helpen je er vanaf. 
Contact met ons opnemen
https://www.integraalgezondheidscentrum.nl/reactie/

Heeft een van je vrienden iets aan deze tips? Deel ze dan.
Wil je zelf meer tips van het IGC ontvangen? Volg onze Facebookpagina